تاريخ : سه شنبه 1394/6/17 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 45129
برتری سپاه اسلام نسبت به دشمنان برخورداری از ظرفیت ایمان است

برتری سپاه اسلام نسبت به دشمنان برخورداری از ظرفیت ایمان است

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام : برتری سپاه اسلام نسبت به دشمنان برخورداری از ظرفیت ایمان است، زیرا ظرفیت ایمان و عزم راسخ باعث افزایش آمادگی روحی و انگیزه مبارزه و مانع نفوذ دشمنان خواهد شد.

آیت الله محمدی ری شهری روز دوشنبه در جمع فرماندهان، مسئولان و اعضای سپاه حضرت سیدالشهداء علیه السلام در ادامه مبحث تفسیر دعای مکارم اخلاق از صحیفه سجادیه افزود: در مصاف با دشمنان اگرچه ممکن است در تجهیزات نظامی، دشمنان دارای برتری هایی باشند، اما آنان از آمادگی روحی و ظرفیت ایمان برخوردار نیستند و همین مساله، موجب شده است که در جبهه های گوناگون از جمله مبارزات محورمقاومت در یمن، سوریه، لبنان و فلسطین، همواره ایستادگی مضاعف و نبرد شگفت انگیزانه ای را شاهد بوده ایم.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث با بیان این مطلب که توجه به خدا و دعا لازمه تقویت ایمان است گفت:  درکنار دعا و توجه به خدا، تلاش و برنامه ریزی برای رسیدن به مقصد نیز لازم و موثر است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام اظهار داشت: نخستین چیزی که برای استجابت دعا ضرورت دارد، عزم و تصمیم راسخ است، زیرا اگر کسی عزم کند و تصمیم جدی بگیرد که به قله ایمان برسد، مهمترین اقدام را برای رسیدن هدف والای خود انجام داده است.

آیت الله محمدی ری شهری گفت: در روایت شریفی امام صادق علیه السلام می فرمایند، من به تحقیق دریافته ام که بهترین توشه، یک تصمیم جدی برای برگزیدن خدا در زندگی است، یعنی انتخاب این روش که در همه احوال زندگی در هر کجا که امر دائر بین خدا و غیر خدا باشد، انسان، خدا را انتخاب کند.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث با تاکید بر اینکه انسان می بایست در زندگی خدامحور باشد نه اینکه محور همه حالات و رفتارهایش خواسته های نفسانی او باشد با استناد به روایتی از حضرت علی علیه السلام گفت: تصمیم راسخ و عزم جدی با تن پروری و گرایش  به خواهش های هوای نفس، قابل جمع نیست.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام گفت: دشمنان با توجه به همین مساله، برای اینکه نگذارند جوانان ما دارای عزم راسخ و تصمیم جدی باشند، دام های متعددی از جنس هوای نفس را در مسیر آنان گسترانیده اند که ترویج اعتیاد، شبکه های ماهواره ای و اینترنتی و آلوده سازی جوانان به خواهش های شهوانی و آسیب های رفتاری از جمله این دام هاست، زیرا اگر جوانان دارای عزم راسخ و اراده محکم باشند، دشمن دیگر توان استثمار و نفوذ فرهنگی و اجتماعی نخواهد داشت.

آیت الله محمدی ری شهری در بیان روایتی از امام صادق در ذیل آیه ۱۳۲ سوره فاطر گفت: در این آیه مردم به سه دسته تقسیم شده اند، عده ای ستمگر که محور خواسته هایشان هوای نفس و خواهش های نفسانی است، عده ای میانه رو که در پی خواسته های مشروع قلبی خود هستند و انسان های پیشتاز که در زندگی، خدا محورند و عزم جدی دارند که همیشه محور انتخاب هایشان خدا باشد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام افزود: در خصوص مقام«صدیقین » در قرآن آمده است که صدق به معنای کامل این است که انسان در همه مراحل فقط خدا را انتخاب کند، زیرا که فاسق از منظر قرآن کسی است که غیر خدا را به خدا ترجیح دهد و رفاه و زندگی مادی بر جهاد در راه خدا برایش برتری داشته باشد.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث در خصوص نخستین فراز دعای مکارم الاخلاق« اللهم بلغ بایمانی اکمل الایمان » با بیان این مطلب که ایمان دارای مراتب مختلفی است، افزود: فاصله درجات ایمانی دو مومن گاهی به اندازه زمین تا آسمان است و میزان در مراتب ایمان عمل صالح است.

آیت الله محمدی ری شهری گفت: باید ببینیم که عوامل کمال ایمان چیست و چه عواملی و چه کارهایی ایمان انسان را تقویت می کند و موجب می شود که انسان به مراتب بالای ایمان یعنی به آن نقطه ای برسد که در طوفان حوادث درخت ایمان از دلش ریشه کن نشود، زیرا اگر ایمان انسان کامل شود، او در شئون دیگر مشکلی نخواهد داشت.

آیت الله محمدی ری شهری افزود: هیچگاه دعا بار مسئولیت را از دوش مومن برنمی دارد، مومن هم باید دعا بکند و هم تلاش بکند، زیرا که اگر انسان بدون تلاش دعا بکند، انگار خود را به استهزاء گرفته است.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :