تاريخ : شنبه 1392/9/30 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 28523
تاکید رهبرمعظم انقلاب، بر همگانی کردن بهره گیری از حدیث در سطوح مختلف جامعه است

تاکید رهبرمعظم انقلاب، بر همگانی کردن بهره گیری از حدیث در سطوح مختلف جامعه است

باید از معارف عمیق قرآنی و حدیثی، متناسب با میزان دریافت سنین مختلف و گروه های گوناگون از مردم، خوراک های فرهنگی ایجاد کنیم و این کار نیز از امور مهم و دشواری است که نیازمند اشراف بر معارف و نیز اصول هنری و جامعه شناسی و نیز روان شناسی مخاطب است.

آیت الله محمدی ری شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام، در دیدار با مدیر مسئول و جمعی از پژوهشگران موسسه فرهنگی، تحقیقاتی و انتشاراتی نورالائمه(ع) گفت: در کارهای معرفتی و حدیثی، تاکید رهبرمعظم انقلاب همگانی کردن بهره گیری از حدیث در سطوح مختلف جامعه است.

رئیس موسسه علمی – فرهنگی دارالحدیث افزود: باید از معارف عمیق قرآنی و حدیثی، متناسب با میزان دریافت سنین مختلف و گروه های گوناگون از مردم، خوراک های فرهنگی ایجاد کنیم و این کار نیز از امور مهم و دشواری است که نیازمند اشراف بر معارف و نیز اصول هنری و جامعه شناسی و نیز روان شناسی مخاطب است.

وی با تاکید بر اهمیت کارهای تحقیقاتی و پژوهشی در این حوزه گفت: در راستای تحقق منویات رهبرمعظم انقلاب، در معاونت فرهنگی موسسه دارالحدیث برنامه ریزی ها و اقداماتی صورت گرفته که بر اساس آن با بهره گیری از جذابیت های گوناگون، سطوح مختلفی برای آشنایی و انس بیشتر کودکان، نوجوانان و جوانان با احادیث و روایات در نظر گرفته شده است.

آیت الله محمدی ری شهری ضمن با اهمیت خواندن ارتباط دست اندرکاران امور فرهنگی با مردم گفت: ارتباط با سطوح مختلف جامعه بسیار مهم است، از آن جهت که دست اندرکاران حوزه های فرهنگی می توانند بازخورد کارهای خود را در سطوح مختلف جامعه ببینند نه اینکه تحلیل ها و جمعبندی های آنان از کارهای فرهنگی، صرفا بازخوردهای یکسری از خواص جامعه باشد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام با آرزوی موفقیت بیشتر برای مدیران، پژوهشگران و سایر اعضای موسسه فرهنگی، تحقیقاتی و انتشاراتی نورالائمه(ع) گفت: از علائم قبولی کار نزد خدای متعال، برکت پیدا کردن کارها و رواج آن در جامعه است که ان شاء الله امیدواریم با اهتمامی که در این خصوص وجود دارد، شاهد بالندگی و رشد بیشتر این مجموعه در راستای تحقق اهداف بلند و متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی باشیم.

در آغاز این دیدار حجت الاسلام سيد محمد رضا طباطبايي نسب، مدیر موسسه فرهنگی، تحقیقاتی و انتشاراتی نورالائمه(ع) با ارائه گزارشی گفت: تا کنون در این موسسه ۶۶ عنوان کتاب و در بیش از یک میلیون جلد منتشر شده است.

وی ده ها طرح در حال پژوهش و اجرای ۳۲ طرح فرهنگی در مدارس و مساجد را از جمله محورهای کارنامه فرهنگی موسسه فرهنگی، تحقیقاتی و انتشاراتی نورالائمه(ع) برشمرد.

در این جلسه هدایای برندگان مسابقات فرهنگی – مذهبی که توسط این موسسه برگزار شده بود، توسط آیت الله محمدی ری شهری به برندگان اهداء شد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :